diumenge, 16 de juny de 2013

Arròs d’escamarlans i sèpia amb picada. El julivert.

L’última vegada que vaig fer sofregit de tomàquet, en vaig fer més quantitat i el que em va sobrar el vaig congelar en un motlle de fer glaçons i m’ha anat molt bé per preparar aquest arròs. Com que ja tenia el sofregit fet, la resta ha estat relativament ràpid.
En aquest arròs vaig introduir també una novetat, afegir al final de la cocció una picada d’all, julivert i avellana. Aquesta idea no és meva, la vaig llegir en una recepta d’arròs caldós del Ferran Adrià i la veritat és que queda espectacular i sinó proveu-lo i a veure que en us sembla.

Arròs d’escamarlans i sèpia amb picada

Ingredients:
4 escamarlans per persona
1 sèpia
Arròs ( 1 tassa de cafè per persona)
Brou de peix
Sofregit de tomàquet
1 grapadet d’avellanes
All
Julivert
½ copa de vi blanc
Sal
Oli d’oliva verge extra

Preparació:
En una  paella, amb una mica d’oli, saltegeu els escamarlans, procurant no coure’ls massa perquè quedin gustosos i tendres. Reserveu-los.
A la mateixa paella i en el mateix oli, saltegeu la sèpia que haureu tallat a daus petits. Reserveu-la.
També a la mateixa paella, si cal afegiu una mica més d’oli, poseu l’arròs i les dues cullerades de sofregit i deixeu coure durant dos minuts, aneu en compte de que no es cremi ni s’enganxi l’arròs.
Afegiu ½ copa de vi blanc.
Escalfeu el brou de peix.
Aneu afegint el brou de peix i deixeu coure l’arròs sempre amb compte perquè no s’enganxi.
Prepareu una picada amb julivert, all, un grapadet petit d’avellanes, una mica de sal i un rajolí d’oli.
Passats 15 minuts des que comenci a bullir l’aigua (brou), afegiu la picada i remeneu per tal de que aquesta s’integri bé.
Immediatament després, afegiu la sèpia i els escamarlans i deixeu coure 2 o 3 minuts més.
Proveu i rectifiqueu de sal, si s’escau, i comproveu també el grau de cocció de l’arròs.
Apagueu el foc i deixeu reposar l’arròs un parell de minuts tapat abans de servir-lo.

El julivert
Un dels condiments més utilitzats a la cuina de casa nostre és el julivert. A vegades una mica infravalorat, el julivert és molt més que un toc de color. L’interès del julivert és doble , d’una banda dona als plats un plus d’aroma i gust , i de l’altre, ens aporta gran quantitat de nutrients i beneficis per a la nostra salut.
De tot aquests beneficis que el julivert ens aporta, en destacarem dos:
-afavoreix les digestions, contribuint a eliminar els gasos i obre la gana
-és diürètic i ajuda a eliminar les retencions d’aigua en el cos.
Si parlem dels nutrients, el julivert és ric en vitamina C, podem dir per exemple, que conté més vitamina C que les taronges, ja que en tan sols 50 grams hi ha 80 mg de vitamina C, just la quantitat diària recomanada pels nutricionistes.
Una mica de julivert aportarà als nostres plats molt més que color i aroma.



6 comentaris:

  1. Un arròs espectacular! Fa molt i molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Ja veig que a casa de la Conxita es menja molt i molt bé. Un arròs que fa entrar una gana que no vegis.
    Bon estiu,
    Nani

    ResponElimina
  3. La picada li dóna un punt de frescor molt interessant. A partir d'ara els arrossos amb picada

    ResponElimina
  4. Em sembla que et copiaré això dels glaçons de sofregit.
    Quina bona pinta que fa aquest arròs!
    Moltíssimes gràcies per participar a Memòries.

    ResponElimina
  5. un arròs ben bo i gustos! moltíssimes gràcies per participar a Memòries. Petonets

    ResponElimina