dijous, 26 de setembre de 2013

Amanida de llenties. Els avantatges de la carmanyola.

Potser és perquè només haig de quedar-me a dinar a la feina un cop per setmana, que prefereixo dinar de carmanyola i ja fa anys que ho faig.
 Fa uns anys la majoria dels meus companys anaven a dinar al restaurant mentre que jo i alguns més, (pocs) obríem la carmanyola, l’escalfàvem i dinàvem, però poc a poc el grup dels de” la carmanyola” va augmentant, mentre que el grup del restaurant va disminuint i és que dinar de carmanyola té molts avantatges.
Hi  ha moltes receptes aptes per a carmanyola, però a mi el que més m’agrada són les amanides de llegums, arròs o pasta, a les que afegeixo molts altres ingredients com verdures, carns, peixos, ous, fruits secs, embotits....les possibilitats són infinites. Acostumo a completar l’amanida amb una peça de fruita i/o un iogurt i d’aquesta manera, tinc un dinar fàcil de preparar, saludable i equilibrat com aquesta amanida de llenties.
És una amanida tan fàcil de fer que gairebé no es pot dir que sigui una recepta. Ja veureu que fàcil és.

Amanida de llenties amb ou i tonyina



Ingredients( per a 2 persones)
 ½ quilo de llenties cuites
1 pebrot vermell petit
1 tomàquet madur
1 ceba tendra
2 ous durs
Tonyina en oli d’oliva
Oli d’oliva
Vinagre
Pebre negre
Orenga

Preparació:
Escorreu bé les llenties
Renteu i piqueu el pebrot, el tomàquet i la ceba
Deixeu la ceba tallada en remull amb aigua i unes gotetes de vinagre perquè perdi el gust fort i no sigui picant, durant un quart d’hora com a mínim.
Escorreu la ceba
En un bol poseu el pebrot, el tomàquet i la ceba picats i barregeu bé.
Afegiu la vinagreta que haureu fet amb oli, una mica de vinagre, pebre negre i orenga i torneu a barrejar bé.
Poseu per sobre els ous durs tallats a quarts i la tonyina.
 Recepta molt apta per portar a la carmanyola perquè com més estona estiguin les llenties i les verdures amb la vinagreta més gustosa serà l’amanida.


Els avantatges de la carmanyola.
Quan no em queda més alternativa que quedar-me a dinar a la feina prefereixo portar-me la carmanyola que anar a dinar a un restaurant. I és que la carmanyola ens ofereix molts avantatges:

- El menú s’adequa totalment al nostre tipus de dieta i de gustos. Potser ens interessa fer un dinar lleuger que després completarem amb un berenar o amb un sopar d’hora, o bé ens permetrà seguir la nostra dieta d’aprimament o anti colesterol o vegetariana... i en quant als gustos, està clar que ningú coneix millor els nostres gustos i també les nostres necessitats que nosaltres mateixos.
- Normalment el dinar que portarem serà més saludable que el que puguem trobar en el menú d’un restaurant, ja que ens assegurarem que els productes siguin de qualitat, la manipulació segura i el menú equilibrat amb la resta d’àpats del dia.
- Dinar de carmanyola ens fa estalviar temps que podem  dedicar a altres coses. Jo mateixa, el temps que no perdo en anar al restaurant i esperar que em serveixin, el puc dedicar a fer coses que m’agradin com llegir, navegar per internet o fer petar la xerrada amb els companys o si m’interessa avanço la feina.
- És molt més barat. Un menú mínimament acceptable pot costar com a mínim 10, 12, 15 euros i segons la zona, encara més. Una bona carmanyola amb productes de qualitat fàcilment ens pot costar la meitat.

L’únic inconvenient és la feina que implica haver de pensar en què farem i en fer el dinar de carmanyola, però amb una mica de planificació aquesta feina serà més fàcil i menys pesada.
En el meu cas, com que només haig de portar carmanyola  els dimarts la planificació és fàcil i senzilla, però en el cas que s’hagi de portar carmanyola tots els dies laborables, hi ha diferents opcions:
-Preparar les carmanyoles per avançat, per exemple una tarda o durant el cap de setmana, ens dediquem a cuinar i guardem i congelem el menjar en racions individuals. Després, només caldrà treure el recipient del congelador i acompanyant-lo d’una amanida, d’una fruita i /o d’un iogurt, ja tindrem el dinar preparat.
-Una altra possibilitat és fer més quantitat per sopar i l’excedent el podem portar per dinar l’endemà o bé si no volem repetir el menú, el guardarem al congelador per un altre dia i així podrem variar.
-La tercera opció seria portar a la feina alguna cosa molt senzilla i ràpida de preparar, com per exemple amanides, entrepans, fruits secs, fruita fresca, làctics... i després completar la dieta diària amb un bon berenar i un bon sopar, no massa tard, per no haver d’anar a dormir “amb el sopar a la boca”.
Amb la carmanyola i una mica de planificació aconseguirem doncs, alimentar-nos de manera saludable, barata i apetitosa també a la feina.








4 comentaris:

  1. No crec que hi hagi millor opció si s'ha de dinar fora cada dia, jo també sóc de les de carmanyola i m'agraden molt aquest tipus de "plat únic".
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  2. Un plat molt complet i molt fàcil per portar de tupper!

    ResponElimina
  3. Cada setmana hi ha una amanida de llenties al meu tuper!!! :P gràcies per participar Conchita. Petonets

    ResponElimina
  4. La carmanyola és la millor manera de menjar quan no estem a casa i amanida de llenties no pot faltar, Surt molt bé i la podem preparar facilment en un moment!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina